Zupa krem z brokuł





Pogoda nas nie rozpieszcza, dlatego postanowiłam porozpieszczać trochę moją rodzinę, czymś dobrym a co najważniejsze zdrowym.   Jest to rewelacyjna zupa dla każdej grupy wiekowej, chociażby ze względu na to że nie każdy lubi gotowane warzywa, szczególnie mam na myśli dzieci. W tej zupie ukryte są wszystkie warzywa , czyli również witaminy, tylko że ich nie widać 

Składniki:
1 brokuł,
1 średnia marchewka,
1 mała pietruszka,
2-3 ziemniaki
2-3 kostki rosołowe lub świeży bulion

Wykonanie:
Brokuł oczyścić i oddzielić różyczki. Marchewkę, pietruszkę i ziemniaki obrać i umyć. Następnie przygotować bulion około 1,5 litra , to zależy o każdego indywidualnie czy będzie to świeży bulion z kości, czy będzie to bulion z kostki rosołowej. Ja osobiście zawsze robię świeży wywar z kości gdyż wtedy zupa jest bardziej wartościowa. Do gotującego się bulionu dodajemy: brokuł, marchewkę, pietruszkę i ziemniaki.  Brokuł należy wyjąć po około 10 min gdyż wtedy jest już miękki. Resztę warzyw gotujemy do miękkości.  Gdy wszystkie warzywa są już miękkie, wyjmujemy je i miksujemy blenderem z dodatkiem bulionu.  Zmiksowane warzywa dodajemy do reszty bulionu i podgrzewamy. Możemy po nalaniu już na talerz zupy, dodać śmietanę i udekorować koperkiem . Chociaż ja bardziej preferuję zupę krem z brokuł bez śmietany ale za to z małymi sucharkami. Jest PRZEPYSZNA. 


Komentarze

Popularne posty