Kotlety z fasoli




Do przepisu podeszłam raczej sceptycznie. Dlaczego? Hm, dlatego gdyż  pomyślałam że tego nikt nie zechce zjeść.  Ale ze względu na to że miałam fasolę w domu, a potrawa sama w sobie jest niedroga, dlatego postanowiłam spróbować.  Dodałam trochę więcej przypraw i wyszły rewelacyjne. Aż sama byłam zdziwiona że wszystkim Moim domownikom tak bardzo smakowało.

Składniki:
0,5 kg fasoli jaś
1 duża cebula
2 jajka
1 bułka czerstwa
3 łyżki mąki
Bułka tarta
olej
Przyprawy: Vegeta, pieprz, bazylia, oregano  - jeżeli są to kotlety robione tylko dla dorosłych można dodać paprykę  ostrą 

Wykonanie:
Fasolę zalać wodą i namoczyć, najlepiej na całą noc.  Następnego dnia fasolę ugotować w świeżej wodzie około 1 godz. Ostudzić. Bułkę namoczyć w wodzie lub mleku, i pozostawić aby się namoczyła.   Zimną fasolę przepuścić przez maszynkę do mięsa, bułkę wyjąć odcisnąć nadmiar wody lub mleka i również przepuścić przez maszynkę. Cebulę obrać, pokroić w kostkę, zeszklić na oleju i dodać do fasoli. Następnie dodać mąkę, jajka i doprawić  według uznania. Całą masę wymieszać, formować kotleciki, obtaczać w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju. Podawać z ulubionymi dodatkami. 


Komentarze

  1. osobiśćie uwielbiam wszelkiego rodzaju kotlety z fasoli :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty