Blok czekoladowy z mleka w proszku



 Ciasto które przypomina mi dzieciństwo. Moje skradanie się do kuchni po mleko w proszku, i podjadanie go ukradkiem łyżką. Zawsze je uwielbiałam oczywiście sypkie do bezpośredniej konsumpcji. Dlaczego?? Sama nie wiem. Jest pyszne :)   To ciasto jest wyjątkowe, oczywiście dla osób lubiących mleko w proszku. Nie skomplikowane, zawsze się udaje, a ten smak, REWELACJA. Jeżeli ktoś lubi można dodać jeszcze bakalie a zamiast pokruszonych herbatników – pokruszone wafle. Idealne na nadchodzący weekend Majowy. Jeszcze zdążycie kupić mleko w proszku i margarynę. Moje już się schładza
 
Składniki:
3 szklanki mleka w proszku pełnego
¾ szklanki mleka
½ szklanki cukru
Kostka margaryny
4 łyżki kakao
3 opakowania herbatników- każde po 50 g

 Wykonanie:
W małym rondelku rozpuścić następujące składniki: mleko (prawdziwe ¾ szklanki) , cukier, margarynę, kakao. Gotować do momentu rozpuszczenia się margaryny, ale jednoczenie pilnować aby nie doprowadzić do zagotowania. Do powstałej masy-jeszcze ciepłej, dodawać mleko w proszku i bardzo energicznie mieszać , tak aby nie powstały grudki. Można do tego celu użyć miksera i miksować na małych obrotach do powstania gładkiej masy. Na koniec dodajemy pokruszone herbatniki i mieszamy drewnianą łyżką tak aby wymieszać herbatki z masą. Przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia- moja foremka miałam 30x10.  I umieszczamy w lodówce aby schłodzić nasz przysmak. Smacznego


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty