Placek po Zbójnicku



placek który zawsze smakuje tak samo. czyli super.

Składniki na placki ziemniaczane:
0,7 kg ziemniaków,
1 średnia cebula,
3 ząbki czosnku,
2 jajka,
3 łyżki mąki pszennej,
Przyprawy: sól, pieprz.
Olej do smażenia.

Składniki na sos zbójnicki:
0,5 kg mięsa wieprzowego- może być łopatka bez kości,
1 średnia cebula,
2 ogórki konserwowe,
6 średnich pieczarek,
3 łyżki mąki pszennej,
Przyprawy: sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, papryka słodka.

Wykonanie placków ziemniaczanych:
Ziemniaki zetrzeć na tarce o najmniejszych oczkach, tak samo postąpić z cebulą i czosnkiem.
Do startej masy dodajemy jajka, mąkę i mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem według własnego uznania.
Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron, formując okrągłe placuszki.

Wykonanie sosu zbójnickiego:

Mięso pokroić w kostkę .
Pieczarki obieramy i kroimy wzdłuż, tak samo robimy z ogórkami.
Mięso oprószamy solą, pieprzem i papryką
Następnie mieszamy i dodajemy mąkę
Mięso dokładnie obtaczamy w mące
Następnie wrzucamy na rozgrzany olej i smażymy ok. 5 min.
Cebulę kroimy w kostkę i wrzucamy do usmażonego mięsa.
Gdy cebula będzie podsmażona dodajemy szklankę zimnej wody, pokrojone pieczarki i ogórka.
Następnie dodajemy liść laurowy i ziele angielskie i dusimy ok. 15 min pod przykryciem
Pod koniec gotowania możemy doprawić jeszcze solą i pieprzem według uznania.
Placek po zbójniku podajemy tak jak na zdjęciu poniżej.
Czyli: placek, sos zbójnicki, placek.


Komentarze

  1. ooo pychota! zjadłabym z miłą chęcią taki placek, a mój mąż to by mnie na rękach nosił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za samo zjedzenie? kochany facet:)

      Usuń
    2. Hehe nie ma to jak dogodzić facetowi...jedzeniem 😄 prawda?? Przez żołądek do serca...tu się z Tobą zgadzam Beti.

      Usuń
    3. Ja z mężem jedliśmy trochę podobne ale po beskidzku a sos był przepyszny żałuję że nie poprosiłam o przepis 😊 w Siekierezadzie w Cisnej w Bieszczadach.polecam 😁

      Usuń
  2. Uwielbiam...ale coś za rzadko robię...muszę to zmienić :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ileż bym dała teraz za taki talerz z plackami! Uwielbiam placki po zbójnicku!
    Serdecznie pozdrawiam:)
    P.S. Bardzo apetyczny blog:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam, ale zjadłabym bardzo chętnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. daaawno go nie jadłam, a taki pyszny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A my idziemy do sklepu po składniki i też taki zrobimy :-)))

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam placki ziemniaczane. robiłam je zazwyczaj same bez żadnego sosu, ale zachęciły mnie Twoje apetycznie wyglądające zdjęcia. I zrobiłam ten zbójnicki sos.
    NIE ŻAŁUJĘ
    wyszły W Y Ś M I E N I T E!!!
    chociaż ja dodałam jeszcze czosnek i coś na ostro :)

    pozdro lila

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe częściej będę je robił

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam i do tego jeszcze połałam sosem czosnkowym - pychaaaa ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe danie. Jest sycące i pyszne. Ja osobiście i moja rodzinika lubi sosik na ostro którego przełamuje śmietana .
    Super przepis
    pozdrawiam. On

    OdpowiedzUsuń
  11. właśnie zrobiłam... Niebo w gębie :) :) :) Pozdrawiam i dziękuję, Ola

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak pachnie...Właśnie pyrkocze w garnuszku,dzięki��

    OdpowiedzUsuń
  13. Polecam ten przepis. Prosty, szybki i smaczny. Nawet na Kaszubach można poczuć się jak w górach. ;-)
    Pzdr. Michał

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłem taki
    Przepyszny

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty